8 februari 2013

Gevulde hamburger met uien en champignons

Soms kan een mens zin hebben in iets ongezonds. Dat had ik laatst met een hamburger. En ik wilde kaas. Veel kaas. Het liefst ín de burger. Deze hamburger voldeed aan alle eisen. Hij was sappig, goed gekruid en gevuld met veel kaas. Dit bleek wat moeilijk te fotograferen, maar geloof me als ik zeg dat er geen enkele cheeseburger bij welk fastfoodrestaurant dan ook, lekkerder is dan deze.

Overigens was ik de ‘bedenker’ van dit recept maar moest L. met mijn summiere aanwijzingen deze burger in elkaar draaien. En dat heeft hij fantastisch gedaan. Dat mag toch ook wel even gezegd worden. 



Ingrediënten:
  • 2 broodjes, ik gebruikte Italiaanse bollen die nog even afgebakken moesten worden
  • 300 gram rundergehakt
  • 2 dikke plakken makkelijk smeltende kaas (bijv. cheddar of gruyère)
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • ¼ tl paprikapoeder
  • ¼ tl oregano
  • ¼ tl komijnpoeder
  • ¼ tl kurkuma
  • 2 uien, in halve ringen
  • 100 gram champignons, in plakjes
  • 1 tl olijfolie

Bereiding:
  • Kneed de knoflook, paprikapoeder, oregano,komijnpoeder en kurkuma door het gehakt. Verdeel het gehakt in 4 schijven. Doe een plak kaas tussen twee schijven gehakt en knijp deze dicht tot een gevulde burger. 
  • Bak de ui in de olijfolie op middelhoog vuur goudbruin. Als deze bijna klaar is, voeg je de champignons en samen laat je het geheel bakken tot ook de champignons goudbruin gebakken zijn. 
  • Bak de hamburgers in de grillpan tot ze gaar zijn. Leg de burgers op een broodje en leg daar bovenop wat van het uienmengsel. Wat mij betreft nog lekkerder met goede mayo en ketchup.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...