13 juni 2016

Regenboogsalade met bulgur en snelle misodressing

Het warme weer dat we de afgelopen tijd hebben gehad, houdt mij regelmatig uit de keuken. Ik heb, net als veel anderen, geen zin om met temperaturen van boven de 25 graden ook nog eens mijn oven of fornuis aan te zetten. Het liefst wil ik met een cocktail en een goed boek in mijn tuin gaan zitten en pizza bestellen, maar dat is nu eenmaal niet voor elke dag een realistische optie.

Dus dan wordt het een maaltijdsalade. Ik noem deze salade een regenboogsalade omdat er zo ontzettend veel gekleurde groenten in zitten. Maar voel je niet verplicht om deze specifieke soorten groenten te gebruiken. Ik weet zeker dat deze salade lekker is met alles wat knapperig en fris is.

Oh, en heb je geen misopasta in huis? Geen nood, sojasaus heeft een vergelijkbare zoute, gefermenteerde smaak. Nadeel daarvan is alleen dat het heel donkerbruin is en dus je salade er iets minder fris uitziet. 



Voor 3-4 personen, ook super als lunch de volgende dag
Ingrediƫnten:
  • 200 gram bulgur
  • 1 rode paprika, in stukjes gesneden
  • 1 winterpeen, in halve schijfjes gesneden
  • 100 gram rode kool, in fijne reepjes
  • 200 gram linzen uit blik, afgespoeld
  • 100 gram maiskorrels
  • ½ komkommer, in blokjes
  • 1 el misopasta
  • 1 el ciderazijn 
  • 1 el zoete chilisaus
  • 1 el olijfolie

Bereiding:
  • Bereid de bulgur volgens de aanwijzingen op de verpakking en laat volledig afkoelen. Meng intussen de misopasta, ciderazijn, zoete chilisaus en olijfolie door elkaar tot een dressing. 
  • Snijd alle groenten en meng dit, samen met de dressing, door de bulgur.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...