28 maart 2016

Witte chocoladekoekjes met bosbessen

Hartelijk tweede paasdag! Het is niet echt lekker weer vandaag, en aangezien de meeste mensen vrij zijn, is dit hét moment om lekkere koekjes te bakken.

Deze witte chocoladekoekjes proefde ik voor het eerst tijdens een babyshower van een collega. Een andere collega had deze koekjes gemaakt en ik heb er tijdens die shower drie achter elkaar op. Want wat zijn ze lekker! Gelukkig was de maker van de koekjes zo vriendelijk om mij het recept te geven want nu kan ik ze lekker zelf maken. En jij dus ook.

Hoewel ik betwijfel of dit goed nieuws is. Dit recept levert 10-12 koekjes op en die waren binnen een dag op. Oeps. 



Ingrediënten:
  • 50 gram boter, gesmolten
  • 50 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 25 gram suiker
  • 1 ei
  • 100 gram bloem
  • 100 gram witte chocolade, grof gehakt
  • 75 gram blauwe bessen (eventueel uit de diepvries, je kan de bessen bevroren in het deeg doen)

Bereiding:
  1. Verwarm de oven voor op 170 graden. Schenk de gesmolten boter in een mengkom. Klop de suikers er door tot het een luchtig geheel is. Klop dan het ei er door. 
  2. Schep de bloem door het mengsel en voeg hier tot slot de chocolade en bessen aan toe. Roer tot alles goed gemengd is, maar niet langer dan nodig. 
  3. Verdeel het deeg in 10-12 gelijke bolletjes en leg deze op een met bakpapier beklede bakplaat. Bak ze in 18-20 minuten goudbruin en gaar in de oven. Afgekoeld het lekkerst.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...