11 mei 2015

Courgetti met gegrilde zalm en citroen-dilledressing

Hoewel ik courgetti al eens in een salade had verwerkt, had ik het nog nooit gebruikt als hoofdonderdeel van een gerecht. Wat best stom is, want mijn spiraalsnijder ligt al best even in de keukenla.

In dit recept gebruikte ik de courgetti als basis voor een gezond en licht visgerecht. De zalm grill ik in een stevige gietijzeren koekenpan voor een lekker krokante buitenkant en maar door de citroen-dilledressing blijft het geheel wel lekker fris. Zoek je dus alvast een lekker recept om op een lange, warme zomeravond op tafel te zetten, dan is dit een hele goede optie.



Voor 2 personen
Ingrediƫnten:
  • 2 kleine courgettes
  • 200 gram champignons, in plakjes. 
  • 2 zalmfilets
  • 2 eetlepels citroensap
  • 2 eetlepels olijfolie + extra om in te bakken
  • 2 tl fijngehakte dille

Bereiding:
  • Bak de champignons in wat olijfolie goudbruin. Zet aan de kant. Haal intussen de courgette door de spiraalsnijder. Mocht je die niet hebben, snijd ze dan in hele dunne repen. Zet ook die aan de kant. 
  • Bak de zalmfilets in een gloeiend hete koekenpan met wat olie tot ze van buiten krokant zijn en van binnen nog een klein beetje roze. Afhankelijk van de dikte van je zalm duurt dit 2-3 minuten per kant. 
  • Meng intussen het citroensap met de olijfolie en de dille. Doe de courgette en champignons bij elkaar en meng hier de helft van de dressing door. Verdeel over twee borden. Leg dan de gebakken zalm bovenop en giet hier de overgebleven dressing overheen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...