20 maart 2017

Flowersprouts met mosterd-dilledressing en zonnebloempitjes

Ik ben een sucker for nieuwe groenten- en fruitsoorten. Als ik iets eetbaars zie dat ik niet ken, dan neem ik het mee.

Hetzelfde was het geval bij deze flowersprouts die ik tegenkwam bij Albert Heijn. Volgens de verpakking zijn ze een kruising tussen een spruitje en een boerenkool en ze zien eruit als kleine groene en paarse bloemen. Heel erg tof natuurlijk, dus die gingen in mijn winkelwagentje.

Volgens de verpakking moet je ze stomen of wokken, maar ik heb ze geblancheerd. En ik kan je zeggen: ze zijn awesome. Overigens vond ik ze rauw ook erg lekker, maar zeker geblancheerd met een lekkere dressing is dit een ontzettend lekkere en vooral ook visueel aantrekkelijke groente. Absoluut een aanrader dus!

Oh, en ook heel tof is dat het kookwater felblauw wordt van kleur. Science! 



Voor 2 personen
Ingrediƫnten:
  • 200 gram flowersprouts
  • ½ el olijfolie
  • ½ el mosterd
  • ½ el maple syrup of agavesiroop
  • ½ el appelciderazijn
  • 1 theelepel fijngehakte dille (gedroogd of vers)
  • 1 eetlepel zonnebloempitjes

Bereiding:
  • Breng een pan met water aan de kook en blancheer de flowersprouts hierin ongeveer 1-2 minuten. Giet goed af en laat afkoelen.
  • Meng intussen de olie, mosterd, honing, azijn en dille tot een romige dressing. Rooster eventueel ook de zonnebloempitjes in een droge koekenpan. 
  • Doe de flowersprouts in een schaal en giet hier de dressing over. Bestrooi met de zonnebloempitjes. Meteen serveren, dan zijn ze het lekkerst.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...