20 mei 2012

Gegrilde groententosti van Turks brood

Ik zie mijzelf als een gelukkig mens. Ik werk vanuit huis, doe de dingen die ik het liefste doe, heb de allerliefste vriend, familie en vrienden die ik me kan wensen en heb de vrijheid om te genieten van de kleine dingen in het leven. Eén van die dingen in een goede lunch. Zeker als het buiten regent en ik weet dat ik lekker binnen kan blijven. Nog beter als ik al buiten ben geweest, allemaal lekkere boodschappen in huis heb en net op tijd binnen ben om de regen op de keukendeur te horen kletteren terwijl ik mijn lunch sta te maken.

Deze lunch maakte ik op precies zo’n dag. Net voor de bui binnen met 2 boodschappentassen vol met verse groenten, fruit, kaas, bonen en noten. En een vers Turks brood. Dit is wat ik er uiteindelijk mee maakte en dat beviel me prima.

Overigens vandaag geen hoeveelheden, want het ligt er maar net aan hoe veel brood je neemt en hoe veel groenten je lekker vindt.


Ingrediënten:
  • Aubergine
  • Courgette
  • Paprika
  • Olijfolie
  • Mozzarella, in plakken
  • Turks brood

Bereiding:
  • Snijd de aubergine en de courgette in lange plakken en snijd de paprika in brede repen. Besmeer de groenten met een dun laagje olie en grill ze in de pan tot ze een mooie grillstreep aan beide kanten hebben.
  • Beleg het Turkse brood met de verschillende gegrilde groenten en leg hier bovenop de mozzarella. Vouw het brood dicht en grill het in de contactgrill, in het tosti-ijzer of in de grillpan. Ik kies graag voor de contactgrill want dat plet het brood zo lekker. Als je het brood liever wat luchtiger houdt, is de grillpan een goede optie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...