25 februari 2012

Curry-tonijnkoekjes

Hoewel ik echt een groot voorstander ben van onbewerkt voedsel, is er een aantal dingen dat ik zelf niet maak. Of omdat het me teveel tijd kost, of omdat de versie uit de winkel ook prima is. Denk bijvoorbeeld aan tomatenpuree of bladerdeeg. Ik kan het wel zelf maken, soms doe ik het ook, maar meestal vind ik de supermarktversie ook wel best.


Nog een voorbeeld van een product dat ik niet zelf maak, is currypasta. Niet omdat ik het niet wil. Alleen tot ik me er in verdiepte, dacht ik altijd dat het heel moeilijk zou zijn om zelf te maken. Inmiddels ben ik er achter dat dat niet het geval is. Toch heb ik me er nog niet aan gewaagd en wil ik wel dit recept laten zien. Dus voor deze ene en laatste keer gebruik ik currypasta uit een pakje. Ik beloof hierbij plechtig dat ik de volgende keer dat ik currypasta nodig heb, ik het zelf zal maken.


Ondanks dat ik currypasta uit een pakje hebt gebruikt, zijn deze curry-tonijnkoekjes ontzettend lekker. Knapperig van buiten, zacht en kruidig van binnen en heerlijk in combinatie met een frisse salade of een tomatensalsa.

Ingrediƫnten:
  • 2 blikken (370 gram) tonijn op water, goed uitgelekt en uitgeknepen
  • 1 lente-uitje, in dunne ringen
  • 1 teentje knoflook, geperst
  • 1 ei
  • 25 gram broodkruim/paneermeel
  • 2 eetlepels rode currypasta
  • 2 eetlepels olijfolie
  • Peper naar smaak

Bereiding:
  • Doe de tonijn in een kom en roer hier de ui en knoflook doorheen. Doe vervolgens hetzelfde met het ei en de currypasta en eventueel peper. Meng tot slot ongeveer 1-2 eetlepels van het broodkruim door de tonijn. Verdeel in 4 even grote burgers.
  • Bedek de burgers met het overgebleven broodkruim. Ze hoeven niet helemaal egaal bedekt te zijn, het gaat er om dat ze net wat krokanter aan de buitenkant worden.
  • Bak de tonijnburgers op middelhoog vuur ongeveer 4 minuten aan beide kanten, of tot de buitenkant goudbruin is en de binnenkant van de koekjes gaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...