6 februari 2012

Pasta met rivierkreeftjes en feta

Eén van mijn favoriete dingen om te doen is ’s avonds in bed kookboeken lezen. Ik lees ze alsof het romans zijn. In de stilte die ’s avonds valt kan ik me goed voorstellen hoe een gerecht zou smaken en ruiken. Mijn vrienden weten dus ook dat als ze niet weten wat ze me voor bijvoorbeeld mijn verjaardag moeten geven, een kookboek altijd goed is.



Ik ben trouwens niet kieskeurig. Het maakt me niet uit om welke keuken het gaat, wie het boek heeft geschreven of hoe moeilijk de recepten zijn. Ik vermaak me er toch wel mee.

Dit recept komt uit het boek ‘101 Low Fat Feasts’. Hoewel ik niet bijzonder van de low fat gerechten ben, vond ik dit gewoon een leuk, handzaam boekje met lekkere recepten uit Good Food Magazine. Dat ze dan low fat zijn is leuk meegenomen.


Aangepast van 101 Low Fat Feasts
Voor 2 personen
Ingrediënten:
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • 1 blik (van 400 gram) tomatenblokjes
  • 200 gram rivierkreeftjes
  • 100 gram feta
  • 1 lente-ui, in dunne ringen
  • 200 gram fussili
  • Zout en peper naar smaak

Bereiding:
  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking
  • Fruit de uien in de olijfolie aan tot ze transparant zijn en een klein beetje bruin worden. Voeg de tomaten en zout en peper naar smaak toe, en laat een paar minuutjes pruttelen.
  • Voeg de rivierkreeftjes toe aan de saus en laat warm worden. Niet te lang, dan worden de rivierkreeftjes taai.
  • Serveer de saus over de pasta en verkruimel hier de feta overheen. Maak af met de lente-ui.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...