19 april 2012

Rocky road brownies met bastogne voor Wendy

Mijn Twitter-account heeft op het moment van dit schrijven 102 volgers. Stuk voor stuk fantastisch, maar er is één volger die er met kop en schouder bovenuit steekt. Ik heb het over @WendySolar1971. Zij volgt mij al best een tijdje en ze lijkt soms wel mijn persoonlijke promotiedame. Regelmatig gebeurt het me dat ik in mijn mentions zie dat ze mij aangeraden heeft bij één van haar vrienden. Ik heb dan ook behoorlijk wat Twitter- en blogvolgers aan haar promotieactiviteiten overgehouden. En nee, we kennen elkaar niet persoonlijk en ik betaal haar niet voor de tweets.

Toen ze me een paar weken geleden opnieuw aanraadde bij een vriend, zei ik tegen haar dat ik haar wilde bedanken door een keer koekjes voor haar te bakken. Ze zei dat ze dan liever een lekker recept had, zodat ze die samen met haar dochter kon bakken. Het liefst iets met chocolade. Prima! De keuze viel uiteindelijk niet op een koekje, maar op de rocky road brownies. Wendy is namelijk een fervent hardloopster dus ik vind de term rocky road erg toepasselijk.

Wendy, ik hoop dat je ze lekker vindt!



Voor 16 brownies
Ingrediënten:
Voor de brownies
  • 120 gram pure chocolade, in stukjes
  • 115 gram boter
  • 200 gram suiker
  • 1 theelepel vanille extract
  • 2 eieren (L)
  • 95 gram bloem
  • snufje zout
Voor de rocky road laag
  • 50 gram mini marshmallows (of gewoon grote marshmallows in stukjes gesneden)
  • 5 bastognekoeken, in stukjes gehakt
  • 200 gram pure chocolade, in stukjes 

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 165 graden en bekleed een bakvorm van 20x20 cm met bakpapier.
  • Smelt de boter en de chocolade in een steelpan met dikke bodem op laag vuur. Voeg suiker en vanille extract toe en meng. Zet het vuur uit en laat een minuutje afkoelen.
  • Voeg een ei toe aan het chocolademengsel, roer door tot deze opgenomen is en doe hetzelfde met het tweede ui. Meng tot slotte de bloem en het zout door het chocolademengsel. Giet het beslag in de bakvorm. Bak ongeveer 25 minuten, of tot je een tandenstoker in het midden van de brownie kan prikken en deze er weer schoon uit komt. Laat afkoelen.
  • Voor de rocky road laag smelt je de chocolade. Roer hier de stukken bastognekoek en de marshmallows doorheen. Giet dit mengsel bovenop de brownie en verdeel. Het is belangrijk om hierbij snel te werken. Laat afkoelen tot de chocolade hard is. Snijd de brownie in 16 stukken.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...