10 april 2012

Kipcurry met pinda

Vriendin Laura zei dat ik bij mijn bezoek aan haar met de auto moest komen, want ze had nog wat tassen met kooktijdschriften die echt te zwaar waren om mee te nemen in de tram. Ik ging er vanuit dat ze enigszins overdreef maar ging voor de zekerheid toch maar met de auto haar kant op. En wat was ik blij dat ik dat had gedaan. Twee grote boodschappen vol met kooktijdschriften moesten mee naar huis. Vele edities van BBC Good Food, Foodies, Delicious, Jamie Magazine en Cocina Facil gingen mee naar huis. De tassen waren zo zwaar dat we ze richting de lift hebben gesleept en ze daarna bijna de auto niet in kregen.

Eenmaal thuis begon het doorspitten van de tijdschriften. In één van de eerste tijdschriften die ik in handen had (BBC Good Food uit augustus 2009) stond dit heerlijke recept. Het bereiden duurt, mits je een keukenmachine hebt, nog geen 10 minuten en na een kwartiertje pruttelen kan je aan tafel. Oh, en het is lekker. Erg lekker. Romig maar niet vet, pittig maar niet heet en nootachtig maar niet te overheersend. We have a winner.



Voor 4 personen
Ingrediënten:
  • 1 grote rode peper, zonder zaadjes
  • 2 cm gemberwortel, geschild en in grove stukken gehakt
  • 1 flinke knoflookteen
  • 1 ui, grofgesneden
  • Bosje koriander, de stengels grof gehakt
  • 1 eetlepels zonnebloemolie
  • 4 kipfilets, in grote stukken gesneden
  • 5 eetlepels pindakaas (ik gebruikte die met stukjes)
  • 150 ml kippenbouillon
  • 200 gram Griekse yoghurt

Bereiding:
  • Snij een kwart van de peper in dunne ringen, doe de rest samen met de gember, knoflook, ui, korianderstengels en ¾ van de blaadjes in de keukenmachine. Pureer tot een gladde pasta.
  • Verwarm de zonnebloemolie in een pan en bak op hoog vuur de kip een minuutje aan. Voeg de currypasta uit de keukenmachine toe en laat een minuutje meebakken. Voeg vervolgens bouillon, pindakaas en yoghurt toe. Laat 10 minuten zachtjes bubbelen tot de kip gaar is en de saus ingekookt.
  • Serveer de curry met rijst of zoete aardappel en garneer met de achtergehouden ringetjes peper en koriander.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...