8 april 2012

Snelle appelcrisp

Soms wil ik gewoon iets. Iets warms. Iets zoets. En dan moet het ook gelijk. Zoals gisteravond. Ik had heerlijk gegeten en had behoefte aan een toetje. Een warm toetje. Krokant, maar toch ook zacht. Het liefst snel klaar en zonder dat ik er nog voor naar de supermarkt zou moeten. Dit toetje voldeed aan al mijn eisen en was nog lekkerder dan ik had gedacht.

Eigenlijk stelt dit recept niks voor. De ingrediënten heb je hoogstwaarschijnlijk in huis, het kost nog geen 10 minuten werk om te maken en na 25 minuten in de oven heb je een fantastisch toetje voor twee. Bovendien ruikt je hele huis naar appeltaart en daar kan geen geurkaars tegenop.



Voor 2 personen
Ingrediënten:
  • 1 grote, stevige appel
  • ½ theelepel kaneel
  • 1 theelepel suiker (optioneel, afhankelijk van hoe zoet je appels zijn)
  • 2 eetlepels roomboter
  • 2 eetlepels bloem
  • 2 eetlepels suiker
  • 2 eetlepels havermout
  • Optioneel: lobbig geslagen slagroom of vanille ijs

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Schil de appel en snijd in kleine blokjes. Meng kaneel en suiker met de stukjes appel. Verdeel de stukjes appel over twee ramekins.
  • Smelt de roomboter in een steelpan. Zet het vuur uit zodra de boter gesmolten is en voeg hier de bloem, suiker en havermout aan toe. Roer door tot een glad maar stevig mengsel. Verdeel het mengsen over de twee ramekins. Zet de bakjes in de oven en bak 20-25 minuten of tot de bovenlaag krokant en goudbruin is. Gelijk serveren, eventueel met wat slagroom of ijs.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...