9 april 2012

Food anekdotes

Aangezien jij nu mijn blog leest, ga ik er vanuit dat je een liefhebber van koken bent. Misschien ben je vergevorderd (hobby)kok en denk je de hele dag aan eten, of misschien ben je iemand die net de eerste voorzichtige stappen in de keuken zet. Hoe dan ook, je hebt vast iets met eten. En als je je veel met eten bezig houdt, dan heb je vast ook leuke verhalen over eten. Omdat ik zelf van de week moest denken aan één van de dingen die mij is overkomen, werd ik ook benieuwd naar jouw verhalen. Wat voor ontroerend, mooi, grappig of stom verhaal heb jij waarin eten een hoofdrol speelt?

Natuurlijk zal ik eerst mijn anekdote delen.


In mijn woonplaats zijn twee Turkse supermarkten. Ik heb altijd al een uitgesproken voorkeur gehad voor één van de twee, maar op een dag ging ik toch eens naar de mindere supermarkt. Gewoon, uit nieuwsgierigheid. Ik raakte aan de praat met de eigenaar van de winkel en hij zei tegen mij: “Weet je wat ook lekker is? Kom! Ik laat het je proeven.” Hij nam me mee naar een schap en pakte daar een pot ingemaakte pepers uit. Hij haalt de deksel van de pot, laat me er met mijn vingers een peper uit pakken, doet dit zelf ook en draait de deksel weer op de pot en zet deze terug in het schap. “Lekker hè?” zegt hij nog, en hij loopt voor me uit naar de kassa. Al kauwend werp ik nog een blik op de pot die weer in het schap staat en loop achter hem aan. “Ehh, moet die pot niet uit het schap nu hij open is geweest en wij er met onze handen in gezeten hebben?” “Nee hoor, is goed zo.” zegt de eigenaar. Sinds die dag ben ik, vanzelfsprekend, niet meer in deze supermarkt geweest.

Oké, nu is het jouw beurt. Wat is jouw leukste food anekdote?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...