23 december 2011

Pasta 4 formaggi

Als je een Italiaan bent of de Italiaanse keuken zeer serieus neemt, dan is dit misschien een artikel dat je beter over kunt slaan. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dit recept vooral op weerstand zal stuiten bij de puristen. Het punt is, ik kan me geen Italiaan ter wereld bedenken die zijn pasta 4 formaggi zo maakt.



Maar het zit zo: ik eet graag wat ik lekker vind. En als dat betekent dat ik 4 vreemde kaassoorten combineer tot een sausje, so be it. Wat mij betreft moet eten niet gaan over ‘hoe het hoort’. Als jij graag kaas bij je vis eet, geniet ervan! Heb je je ossenhaasje het liefst goed doorbakken? Prima! Ik verbouw graag prima Italiaanse recepten tot andere, in mijn ogen, prima recepten. En als je het niks vindt, zijn er gelukkig genoeg ‘serieuze’ recepten voor dit gerecht.



Ingrediƫnten, voor 4 personen:
  • 400 gram penne
  • 250 ml slagroom
  • 1 bol mozzarella
  • 175 gram geraspte jong belegen kaas
  • 100 gram geraspte Parmezaanse kaas
  • 1 pakje paturain
  • 50-100 ml melk
  • handvol gehakte basilicum om te garneren(optioneel) 
Bereiding:
  • Kook penne volgens de aanwijzingen op de verpakking
  • Verwarm de slagroom in een pan met een dikke bodem. Voeg mozzarella toe en laat in de slagroom smelten. Doe vervolgens hetzelfde met de Parmezaanse kaas, jong belegen kaas en de paturain.
  • Voeg 50 tot 100 ml melk toe om de saus te verdunnen tot de gewenste dikte.
  • Schep de saus over de penne (het in de pan mengen is nog lekkerder) en garneer met de basilicum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...