21 augustus 2013

Smaakjeswater

“Jaja, twee liter op een dag. Meer als het zo heet is. Maar water is zo saai. Er zit geen smaak aan. Ik word het snel zat.”

Water drinken blijft voor veel mensen lastig. Ik snap het niet. Zelf drink ik elke dag, ook als het buiten vriest, minstens twee liter water. Zelfs op een verjaardag vraag ik soms gewoon om een glas water. Niet omdat het verstandig is, omdat het goedkoop is of omdat ik de Bob ben maar gewoon omdat ik dat het lekkerst vind. Bovendien ben ik geen frisdrankliefhebber. Ik hou niet van prik (behalve in champagne, maar da’s een ander verhaal), ik vind het vaak te zoet en ik ben gewoon geen groot liefhebber van kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen.

Maar zelfs ik heb wel eens behoefte aan afwisseling. Zeker als het zo warm is dat er met gemak vier liter naar binnen gaat. En dan is smaakjeswater de ideale oplossing. Watermeloen, komkommer en limoen zijn mijn favorieten, maar voeg vooral toe wat je zelf lekker vindt. 



Ingrediënten
  • 1 liter water
  • Smaakmakers zoals citroen, limoen, appel, bosbessen, watermeloen, komkommer, basilicum, munt, peterselie, aardbeien, frambozen, sinaasappel, mandarijn, etc. 

Bereiding
  • Doe het water ’s avonds in een kan. Voeg je eigen favoriete smaakmaker(s) toe. Zet het in de koelkast en laat een nachtje trekken. 
  • Drink het de volgende dag, eventueel afgemaakt met nog wat extra vers fruit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...