22 augustus 2013

Review Delekkerstekaas.nl

Online kaas bestellen. Eerlijk is eerlijk: het komt niet snel in me op. Ik wil een enkele keer nog wel eens mijn boodschappen online bestellen maar dat is het wel. Toch wilde ik me er wel eens aan wagen toen ik gevraagd werd om kaaswebshop Delekkerstekaas.nl te reviewen. Want kaas per post, kon dat wel goed gaan? 



Website
De website is prettig om te bestellen. De foto’s van de kazen zijn duidelijk en er zijn van verschillende formaten kaas foto’s gemaakt zodat je weet hoe bijvoorbeeld 300 gram van een kaasje eruitziet. Daarnaast zijn de kazen onderverdeeld in categorieën en kan je ook zoeken op bijvoorbeeld land van herkomst en smaaksterkte van de kaas. Bij elke kaas staat informatie over zaken als vetpercentage, structuur, wijnadvies en of de kaas gegeten kan worden tijdens de zwangerschap. Het enige ‘probleem’ van de site is eigenlijk de grote keuzemogelijkheid. Ik had echt even tijd nodig om iets uit te kiezen zonder gelijk failliet te gaan. Betalen kan per creditcard, PayPal, iDeal of overschrijving. Uiteindelijk koos ik een brandnetelkaas, een Taleggio DOP en een luxe kaasplateau met vijf verschillende kazen




Verpakking en levering
Mijn bestelling werd de dag nadat ik hem geplaatst had, verzonden. De kaas werd bezorgd in een piepschuimen, goed afgesloten doos met daarin drie koelelementen. Mijn bestelling werd bezorgd met PostNL en ik was gewoon thuis maar zelfs als het pakketje een nachtje op het postkantoor door had moeten brengen, was dat prima gegaan. De koelelementen waren nog bijna volledig bevroren en het was zeker niet koud buiten.

De harde kazen waren vacuümverpakt en de zachtere kazen zaten in plastic folie en vervolgens in plastic dozen. Wat ik heel erg fijn vond was dat er kaaspapiertjes meegestuurd werden met de bestelling. Ook als je de kaas uit de verpakking haalt, kan je deze dus prima inpakken en weer in de koelkast leggen. Dit was een extraatje waar ik echt van onder de indruk was. 

Wat me ook opviel was dat je meer kaas krijgt dan je eigenlijk besteld hebt. Het is bijna onmogelijk om exact 200 gram van een kaas af te snijden, dus bij elke kaas was het meer dan waar ik voor betaald had. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet krijgt wat je verwacht. Ook alle houdbaarheidsdata zijn ruim. 



De kazen
De kwaliteit van de kazen was echt fantastisch. Stuk voor stuk waren de kazen romig, goed van smaak en je kan de kwaliteit proeven. De gorgonzola van het kaasplateau is niet te vergelijken met een gorgonzola die je in de supermarkt kan vinden. En de geitenkaas van het kaasplateau was ook al zo fantastisch. Trouwens, alle kazen waren waanzinnig goed. Ik ben echt heel hard op zoek gegaan naar een kritiekpuntje, maar ik kan hem niet vinden.

Delekkerstekaas.nl is een bedrijf dat gerund wordt door mensen met jarenlange ervaring in de kaasbusiness. En dat merk je. De kaas is goed, de service ook en het assortiment is ruim. Het zou eerder niet in me opgekomen zijn, maar de volgende keer dat ik op zoek ga naar een luxe kaasje, kom ik hier zeker terug.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...