28 augustus 2013

Simpele mangochutney

Eigenlijk is het vreemd dat ik gek ben op chutney maar het nooit maak. Ik koop het ook nooit in een potje, daar ben ik niet zo’n fan van, en het komt eigenlijk niet in me op om het zelf te maken. Gelukkig kwam ik eindelijk eens bij zinnen en maakte ik deze simpele mangochutney. Hij combineert zoet met zuur en kruidig. Een heerlijk en simpel sausje bij verschillende soorten gerechten. 



Ingrediënten
  • 1 mango
  • 1 ui, gesnipperd
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 el olijfolie
  • 1 tl kardemompoeder
  • 1 tl gemberpoeder
  • 100 ml appelciderazijn
  • Optioneel: 1-2 tl suiker

Bereiding
  • Schil de mango en snijd deze in blokjes. Verwarm de olie in een pan en voeg hier de mango, ui en knoflook aan toe. Laat dit een paar minuutjes bakken. 
  • Voeg de kardemom, gember en azijn toe. Roer goed door en laat dit 15-20 minuten op laag vuur pruttelen. Blijf hierbij zo af en toe roeren. 
  • Proef of de chutney zoet genoeg is. Zo niet, voeg dan nog wat suiker toe. Laat de chutney voor het serveren helemaal afkoelen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...