23 augustus 2013

Watermeloen met chilipoeder

Ineens kwam ik hem tijdens het zappen weer tegen. Valentine Warner. Op de BBC. Met What to eat now. Eén van mijn favoriete kookprogramma’s en wat mij betreft een zwaar ondergewaardeerde kok.

Hij liet zien hoe je van watermeloen iets bijzonders kan maken. En hoewel de smaakcombinatie misschien wat vreemd lijkt, kon ik het al bijna proeven. Dit leek me heerlijk. Zoet en sappig, zout en pittig, zuur en fris. Ik wilde het, en ik wilde het meteen. Gelukkig had ik nog watermeloen in huis.

Ik werd niet teleurgesteld. Dit is echt fantastisch. Ik eet nooit meer ‘kale’ watermeloen. 



Ingrediënten (alles naar smaak)
  • Watermeloen
  • Grof zeezout
  • Vers limoensap
  • Chilipoeder
Bereiding
  • Snijd de watermeloen in handzame stukken. Besprenkel met het limoensap. Bestrooi met het zout en chilipoeder. Alle hoeveelheden zijn naar smaak. Meteen opeten.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...