20 maart 2012

Favoriete koks


Op Overeten.com schreef Margriet een leuk artikel over haar favoriete koks. Ik vond dit zo’n leuk stuk dat ik besloten heb het concept ongegeneerd te stelen en te vertellen over mijn favoriete koks en hun recepten.

Nigella Lawson


De Koningin der koks wat mij betreft. Zij heeft volgens mij nog nooit iets gemaakt dat ik niet lekker vind. Ik ben echt gek op haar manier van koken: rommelig, ongedwongen en altijd met fantastisch resultaat. Who cares als je lente-uitje niet helemaal gelijkmatig gesneden is.

Mijn favoriete recept: Devil’s Foodcake 

James Martin

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik James Martin zelf vooral erg smakelijk vind. Toch vind ik zijn gerechten ook meer dan fantastisch. Hij is vooral een erg goede patissier en de manier waarop hij over deeg kan praten, doet me smelten.

Mijn favoriete recept: de perfecte, basic scones

Antonio Carluccio

Deze man is vooral een favoriet van mij omdat hij zo ontzettend zichzelf is. Hij maakt zijn recepten niet moeilijker of juist makkelijker omdat dat misschien beter zou vallen bij het publiek: hij houdt het simpel.

Mijn favoriete recept: linguine met garnalen en mosselen

Sophie Dahl

Deze prachtige vrouw heeft met haar eerste kookboek Miss Dahl’s Heerlijkheden een pareltje afgeleverd. Ik lees kookboeken graag in bed en dit boek leent zich hier fantastisch voor. Alleen daarom houd ik al van Sophie. Maar ook haar gerechten zijn kunstwerken.

Mijn favoriete recept: Arnold Bennett omelet

Gizzi Erskine


Waarschijnlijk de minst bekende uit dit rijtje, maar wel een ontzettend leuke vrouw. Door haar 60’s kledingstijl valt ze op maar haar gerechten zijn allesbehalve ouderwets. Bovendien moet ik altijd vreselijk om haar lachen op Twitter.

Mijn favoriete recept: Bramen merengue rol

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...