5 september 2012

Amandelpannenkoekjes met kaneel

Een nieuwe baan, een nieuw ontbijtritueel. Ik wilde iets anders. Iets met veel eiwitten in plaats van veel koolhydraten. Iets dat zowel warm als koud gegeten kan worden. En het liefst ook nog de keuze laat tussen hartig en zoet. Ik moest er even over nadenken, maar het is me gelukt.

Deze pannenkoekjes zijn gemaakt van amandelmeel. Dit zorgt er voor dat ze glutenvrij zijn, rijk aan eiwitten en goede vetten en vooral dat ze erg vullend zijn en zorgen dat ik niet na 2 uur werken met een knorrende maag aan mijn bureau zit. Het voordeel van deze pannenkoekjes is bovendien dat ze alle kanten op kunnen. Deze variant is met kaneel, maar je zou ze ook kunnen bakken met wat kaas er doorheen. Of spek. Of stukjes appel. Of rozijnen. Noem maar op, de opties zijn eindeloos.

Je kan deze pannenkoekjes in de koelkast bewaren en er elke ochtend 3 in de magnetron opwarmen. Ze zijn iets steviger dan gewone pannenkoekjes maar kunnen daardoor veel verschillend ‘beleg’ hebben. Ik hoef me in ieder geval de komende tijd geen zorgen te maken over mijn ontbijt.



Voor 2 personen (of voor 2 dagen voor 1 persoon)
Ingrediënten:
  • 90 gram amandelmeel
  • 60 gram volle melk
  • 2 eieren
  • 1/8 theelepel bakpoeder
  • Flinke snuf kaneel
  • Neutrale olie om in te bakken

Bereiding:
  • Meng amandelmeel, melk, eieren, bakpoeder en kaneel met een garde. Verwarm een anti-aanbakpan en giet hier wat neutrale olie in.
  • Bak 6 pannenkoekjes van het beslag. Zorg ervoor dat je het beslag een beetje uitspreidt, ze zijn het lekkerst als ze niet te dik zijn. Draai ze om zodra de pannenkoekjes aan de bovenkant wat bubbels laten zien. Serveer gewoon zo, of met wat fruit en/of wat honing.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...