20 februari 2013

Mon Choutaart met kersen

Dit is weer zo’n recept waarvan ik echt zeker dacht te weten dat hij al online stond. Niet dus, daarom alsnog maar mijn recept

Deze taart is ideaal voor verjaardagen. Bijna iedereen lust het, je kan er willekeurig wat voor fruit op leggen en hij hoeft niet in de oven. Bovendien is de taart, als je een keukenmachine en een mixer hebt, in een kwartiertje in elkaar gedraaid.

Normaal gesproken zou ik trouwens zelf een lekkere topping maken van kersen. Maar aangezien die niet in het seizoen zijn en ik geen idee had of die uit de vriezer wel lekker zouden zijn, heb ik, heel slecht, voor een kant-en-klare taartvulling gekozen. Ja ja, heel slecht. Sorry. Volgende keer maak ik weer gewoon zelf de topping. 



Ingrediënten:
  • 260 gram bastognekoeken (= 1 pak)
  • 130 gram roomboter, gesmolten
  • 250 ml slagroom
  • 200 gram mon chou, op kamertemperatuur
  • 2 tl vanille extract
  • 4 eetlepels suiker
  • 1 blik kersentaartvulling, (zelfgemaakte) jam of vers fruit 

Bereiding:
  • Verkruimel de bastognekoeken. Dit gaat het makkelijkst met een keukenmachine. Roer hier de gesmolten boter doorheen. Bekleed een springvorm met bakpapier en leg hier het koekmengsel op. Verdeel dit met de achterkant van een lepel tot een stevig aangedrukte, platte bodem. Zet in de koelkast terwijl je de mon chouvulling maakt. 
  • Klop de slagroom half stijf met de suiker en de vanille. Voeg er dan de mon chou aan toe. Blijf kloppen tot je een glad mengsel hebt waarin de mon chou volledig is opgenomen. Verdeel dit mengsel gelijkmatig over de bastognebodem. Zet minstens 3 uur in de koelkast. 
  • Verdeel voor het serveren de taartvulling over de taart. Bewaar in de koelkast.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...