6 februari 2013

Pizza met tonijn en champignons

Jaren geleden werkte ik in een pizzeria. Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik niet weggelegd ben voor de horeca, maar het eeuwige snoepen in de keuken maakte het toch zo leuk dat ik dat bijbaantje nog anderhalf jaar heb gehad.

Eén van de dingen die mijn baas graag at (voor de duidelijkheid: het was geen Italiaan) was een pizza met tonijn, champignons, kaas en knoflooksaus. Misschien is het jeugdsentiment, misschien heb ik gewoon een beroerde smaak als het op pizza aankomt. Ik vind het in ieder geval nog steeds heerlijk. Daarom mijn recept. 



Voor 1 pizza
Ingrediënten:
  • Basisrecept pizzadeeg (let op: dit deeg levert 4 pizza’s op)
  • 4 eetlepels passata 
  • 1 teentje knoflook, fijngesnipperd
  • Paar blaadjes basilicum
  • ½ ui, gesnipperd
  • 1 tl olijfolie
  • ½ blikje tonijn uit blik
  • Snuf oregano
  • Snuf paprikapoeder
  • Halve bol mozzarella, in stukjes
  • Handvol geraspte kaas
  • 4 champignons, in plakken
  • Optioneel: knoflooksaus

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op zijn heetste stand.
  • Fruit de ui en de knoflook in de olie tot glazig. Voeg passata en basilicum toe en laat even warm worden. Haal dan de staafmixer door de saus om deze glad te maken. Meng oregano en paprika door de tonijn. 
  • Rol het pizzadeeg uit en verspreid hierop de saus. Verdeel hier de mozzarella over, en vervolgens de tonijn, champignons en geraspte kaas. Bak onderin de oven tot de bodem krokant is. Hoe lang dit duurt verschilt sterk per oven.
  • Serveer met knoflooksaus.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...