13 februari 2013

Chili con carne

Het is me echt een raadsel waarom ik dit recept niet eerder op mijn site heb gezet. Deze chili con carne is een van mijn favoriete soorten comfort food. Bovendien eet ik dit graag voor het stappen, want door de grote hoeveelheid vlees en bonen, is het een prima bodem voor wat alcoholische versnaperingen.



Ingrediƫnten:
  • 100 gram chorizo, in kleine blokjes
  • 300 gram rundergehakt 
  • 3 uien, grof gesnipperd
  • 200 gram champignons, in plakjes
  • 5 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 400 gram gezeefde tomaten
  • 2 tl paprikapoeder
  • Mespuntje chilipoeder
  • 1 el gedroogde oregano
  • ¼ tl kerriepoeder
  • Blik van 800 gram bruine bonen

Bereiding:
  • Bak de chorizo in een droge braadpan op middelhoog vuur tot het zijn vet heeft losgelaten. Haal de chorizo uit de pan maar laat het vet er in. Gebruik dit om de uien en champignons in te bakken tot ze goudbruin zijn. Voeg dan het gehakt toe en bak dit rul. Voeg tot slot de knoflook, paprikapoeder, chilipoeder, oregano en kerriepoeder toe en bak dit een minuutje mee. 
  • Voeg de gezeefde tomaten en de chorizo toe en laat dit geheel even lekker pruttelen. Hoe langer, hoe lekkerder maar minstens een kwartier. Roer dan de bonen door het mengsel en laat nog even sudderen tot de bonen warm zijn. Serveer met brood, rijst of aardappels.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...