28 november 2012

Gebakken aardappels met corned beef en ei

Het was zo’n avond waarop ik eigenlijk geen zin had om te koken. Buiten was het koud en ik zat niet lekker in mijn vel. Het liefst was ik gewoon naar bed gegaan. Tot ineens dit recept van Culinette.nl in mijn hoofd schoot en ik zowaar zin kreeg om daar voor in de keuken te gaan staan.

Gezond is het niet, zelfs niet met een flinke schaal sla erbij. Lekker is het wel. Comfort food is het zeker. Morgen maar weer een balansdag.

Bij dit recept, net zoals bij Culinette’s versie, geen hoeveelheden. Pak gewoon zoveel je denkt te willen eten.



Ingrediënten:
  • Olijfolie
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • Gekookte aardappels, in blokjes
  • Corned beef uit blik, in blokjes gesneden
  • Snuf komijnpoeder
  • 1 ei

Bereiding:
  • Verwarm de olijfolie in de pan en fruit hierin de ui tot goudbruin. Dan de aardappelen toevoegen en ook deze een paar minuten meebakken. Voeg tot slot de corned beef en de komijnpoeder toe en laat dit geheel in een paar minuten een lekker korstje ontwikkelen.
  • Bak in een aparte pan een ei. Leg de aardappels op een bord en serveer met het gebakken ei. Wat mij betreft het lekkerst met een goede schep mayo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...