18 augustus 2012

Chocolate egg cream soda

Dit is een vreemd recept. Volle melk, chocoladesaus en bruisend mineraalwater. Paula Deen maakte dit drankje in haar show op Food Network. Het enige dat ik kon denken was: WTF? En ik denk normaal niet in afkortingen.

Een speurtocht op internet leerde me dat dit drankje chocolate egg cream soda heet omdat het vroeger met slagroom en ei gemaakt werd. Klinkt verleidelijk, niet?

Juist omdat dit recept me zo vies leek, besloot ik het te maken. Want in het verleden is gebleken dat eigenlijk alle recepten van Amerikaanse bodem die me in het begin niet lekker leken, uiteindelijk heerlijk bleken te zijn. Het meest recente voorbeeld hiervan is toch wel de chicken and waffles.

Was dit recept er ook weer zo een die op papier niets lijkt, maar in de praktijk heerlijk is? Nee. Het spijt me zeer. Dit drankje werkt niet voor mij. De chocoladesaus met melk gaat nog, dat is net chocolademelk. Maar wat doet die Spa Rood in mijn chocolademelk? Chocolademelk hoort niet te bruisen. Melk ook niet trouwens. En bruisend water hoort niet naar slappe chocolademelk te smaken. Ik denk nog steeds: WTF?

Voor de volledigheid, en voor de avontuurlijke lezer, hier toch het recept en een slechte foto.


Voor 1 glas
Ingrediƫnten:
  • 70 ml volle melk
  • 2 eetlepels chocoladesaus (ik heb niet de moeite genomen om het zelf te maken dit keer)
  • Bruisend mineraalwater (Spa Rood o.i.d.)

Bereiding:
  • Doe de melk en de chocoladesaus in een longdrinkglas. Roer goed door tot alle chocoladesaus is vermengd met de melk.
  • Giet hier langzaam het mineraalwater op. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...