3 juli 2017

Zonnethee

Ik heb het al vaker gezegd, maar als het warm is heb ik gewoon geen zin in warme drankjes. En ijsthee vind ik lekker, maar eerst hete thee zetten en het dan af laten koelen, eventueel met ijsblokjes, geeft wat mij betreft gewoon niet het lekkerste resultaat. Een hele tijd geleden liet ik je daarom al een recept voor koud gezette ijsthee zien. Nog steeds is dit een grote favoriet, alleen moet je deze thee een avond van tevoren al klaarzetten om de volgende dag een lekker glas ijsthee te hebben. En eerlijk, zo goed ben ik niet altijd voorbereid.

Daarom is deze zonnethee een uitkomst. Je hoeft er geen water voor te koken, het is in een uurtje of twee klaar en je kan eindeloos varieren met soorten thee. Het enige wat je nodig hebt, is zon.

De werkwijze is simpel: je zet een flinke kan of pot met water en een theezakje in de volle zon. De zon zal het water en de thee net genoeg verwarmen om de smaak goed af te geven, maar je water wordt dus nooit heter dan een graad of 35. Na ongeveer twee uur kan je de thee eventueel wat zoeten met wat honing of agavesiroop, en met een paar ijsklontjes er in heb je een heerlijk koude ijsthee. Geen lange wachttijd en gemaakt met de kracht van de natuur. What’s not to love?



Voor 1 flink glas, maar dit recept laat zich makkelijk verdubbelen
Ingrediƫnten:
  • 500 ml koud water
  • 1 theezakje naar smaak
  • 1 eetlepel agavesiroop of honing

Bereiding:
  • Doe het water en het theezakje in een afsluitbare pot of kan. Zet dit in de volle zon en laat zo’n twee uur staan. 
  • Verwijder het theezakje en breng de thee op smaak met agavesiroop of honing. Serveer met veel ijs.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...