24 juli 2017

Chocolade-kokostaart met koffie en oreo’s

Ik zit nu al een kwartier na te denken over hoe ik dit recept eens leuk in kan leiden. Ik kan vertellen dat deze taart ontstaan is door een wilde greep in mijn keukenkastjes en dat dit recept dus tot stand kwam zonder enig plan. Of ik kan vertellen dat deze taart vegan is en dat vegans dus echt niet alleen maar wortels met hummus en sla eten. Of dat je ook gewone gecondenseerde melk kan gebruiken maar dat de taart dan niet meer vegan is. Of dat de combi kokos, koffie en chocola misschien een beetje gek klinkt maar dat het heel goed werkt.

Maar wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dit: deze taart is f*cking lekker en zo gemaakt. Dus enjoy!



Ingrediënten:
  • 1 rol Tante Fanny Quiche- en taartdeeg
  • 320 gram gecondenseerde kokosmelk
  • 300 gram pure chocolade, in stukken
  • 3 eetlepels sterke koffie, ik gebruikte de Grand Maestro Italiano van Koffievoordeel.nl
  • 1 theelepel vanille extract
  • 2 eetlepels geraspte kokos
  • Mini oreo’s ter decoratie

Bereiding:
  • Verwarm je oven voor op 200 graden. Doe het taartdeeg met bakpapier en al in een quichevorm en druk goed aan. Leg er ook een vel bakpapier bovenop zodat het deeg tussen twee lagen bakpapier zet. Strooi hier een blindbakvulling op en bak de taart 10 minuten met de blindbakvulling in de oven. Haal dan de blindbakvulling en de bovenste laag bakpapier uit de vorm en bak de bodem nog eens 5-10 minuten, of tot de bodem mooi goudbruin is. Laat minstens 15 minuten afkoelen. 
  • Doe intussen de kokosmelk, pure chocolade, koffie en vanille in een steelpan. Verwarm tot alle chocola gesmolten is. Haal dan van het vuur en zet aan de kant tot de taartbodem is afgekoeld. 
  • Giet de chocoladevulling in de taartvorm en laat minstens 2 uur opstijven in de koelkast. Bestrooi dan met de geraspte kokos en steek de oreo’s er in ter decoratie. 
Dit recept is gemaakt met producten die mij zijn opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening en ik word niet betaald om deze producten te gebruiken of erover te schrijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...