17 juli 2017

Cidersangria met zomerfruit

Meestal ben ik geen grote drinker. Ik ga weleens los op een feestje hoor, maar er gaan ook maanden voorbij dat ik niks drink. Ik weet echter nog dat ik met Laurens in Barcelona was en dat we ergens sangria bestelden, in de veronderstelling dat we allebei een glas zouden krijgen. We vonden het al wat duur maar we dachten “ach ja, dit is ook wel een toeristische plek” dus we vonden het wel plausibel. Uiteindelijk bleek die prijs wel mee te vallen, want we hadden dus twee kannen besteld in plaats van twee glazen. Heb ik al gezegd dat ik inmiddels maar een cursus Spaans volg?

De twee kannen zijn op gegaan en het gevoel van die middag is me altijd bijgebleven. Zonnig, lekker samen in een leuke stad en genieten van alle mooie dingen in het leven. Ik moet daar altijd weer aan denken als we sangria drinken, dus besloot ik op een zonnige dag weer eens zelf sangria te maken. Maar dan eens van cider in plaats van wijn.

Cider is gemaakt van appels en is dus al lekker fris. Het enige wat dit nodig had was een beetje zoetigheid in de vorm van vanille en lekker veel fruit. Deze Magners Original Cider van Bier & Co leende zich hier prima voor. 



Voor 2 glazen
Ingrediƫnten:
  • 1 flesje cider
  • 100 gram watermeloen, in stukken
  • 2 flinke perzik, in stukken
  • 2 theelepels vanille extract
  • Wat blaadjes munt naar smaak

Bereiding:
  • Verdeel de vanille met de munt en het fruit over twee glazen. Roer dit even stevig door zodat alle smaken goed los komen. 
  • Verdeel de cider over de twee glazen en roer nog even goed door. Serveer meteen. 
Dit recept is gemaakt met producten die mij zijn opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening en ik word niet betaald om deze producten te gebruiken of erover te schrijven. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...