15 januari 2016

Geproefd: Ombar raw chocolate

Raw chocolate, oftewel rauwe chocolade. Ik heb het regelmatig voorbij zien komen, maar had het nog nooit geproefd. Het principe is simpel: de cacao wordt niet geroosterd en koud geperst. Vervolgens wordt hij gezoet met ongeraffineerde suiker, in dit geval kokosbloesemsuiker. Tot slot wat kokosroom, en je hebt de basis van rauwe chocolade. 



Ik wist niet zo goed wat ik me erbij voor moest stellen. De meeste gezonde vervangers van een ongezond product, zijn doorgaans niet zo lekker. Ik merk toch vaak het ‘net niet’ gevoel op. Dat is gelukkig bij deze chocolade niet het geval.

Deze chocolade smaakt vooral iets minder zoet dan een gewone reep chocolade, maar dat is absoluut niet storend. Integendeel, het lijkt wel alsof de cacaosmaak nu nog beter tot zijn recht komt zonder gelijk heel bitter te zijn. Dat het rauwe cacao is, daar merk ik niet zo veel van. Maar ik vind het wel een geruststellend idee dat deze chocoladerepen een stuk beter voor me zijn dan een normale reep chocola. 



Ik probeerde de Ombar in drie verschillende smaken, namelijk Choco mylk met toevevoegde probiotica, Dark met 72% cacao en de versie met Blueberry en Açai. Mijn voorkeur gaat uit naar de Choco mylk versie. De Dark is mij net iets te bitter maar de Choco mylk is heerlijk zacht, zoet en smelt in je mond. De Blueberry en Açai vond ik trouwens ook heerlijk. Net een iets frissere smaak in de chocola maakt hem nog interessanter.


Deze review bevat een product dat opgestuurd is door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...