22 januari 2016

Geproefd! door Maartje: Kumar’s Bali wokpasta

Als reclamebureau heb je aan mij een goede...

Ik heb een zwak voor producten in zakjes en pakjes met kleurtjes, strikjes en het liefst zo schattig mogelijk. Je snapt het al, nieuwe producten, of ik ze nu nodig heb of niet (schat, hadden we niet nog 7 pakjes nasi in de kast?) verdwijnen vaak alleen al door de verpakking in mijn mandje..

Logisch dus dat ik Kumar’s curries & bumbu’s Bali wokpasta echt moest proberen (nee lieverd, in de kast staat nasi, dit is voor curry). Want zeg nu zelf, dit is toch een te schattig pakketje!



Daarnaast staat er: bereid met verse ingrediënten (bonus!) en dat je hiermee een kruidig Indonesisch wokgerecht met frisse kruiden en ketjap maakt.  De lijst met benodigdheden is ook niet lang, dus dit proberen we uit op een doordeweekse dinsdag.

Misschien weet je nog van mijn vorige review (Honig soepcreatie) dat het bij ons spitsuur is rond etenstijd. Dat is het nog steeds, dus een snelle, smakelijke maaltijd is een vereiste. Ik volgde dit keer de bereidingswijze op de verpakking en voegde een extra paprika toe voor de vitamientjes.



Het gerecht ziet er smakelijk uit en ruikt heerlijk!



Maar, heeft dit schattige pakketje na het proeven ervan nog steeds mijn hart gestolen of is het ‘schijn bedriegt’ en laat ik het de volgende keer liggen?

Allereerst vind ik de bumbu (zoals Kumar zelf zegt) erg droog, daarmee bedoel ik dat je er geen saus mee maakt. Het coat als het ware je groente en vlees.
De smaak is goed in balans, heerlijk fris en kruidig, heel lekker. Deze wokpasta is ook heel mild dus goed voor kleine kinderen en niet pittige eters.

Maar... Ik zou deze wokpasta niet nog een keer kopen. Daarvoor vind ik hem te soft van smaak en is er te weinig saus. Wij houden van lekker pittig! En van saus! Veel saus, om lekker je rijst mee op te eten, en misschien, als je overhoudt, je kroepoek in te dopen! En dat mis ik dan toch in deze bumbu.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...