5 juni 2015

10 Food confessions

In februari 2013 schreef ik al eens kort over mijn culinaire zonden. Dat waren er echter maar drie en aangezien ik nu de 10 food confessions tag rond zie gaan, bedacht door Leonie, heb ik besloten om dat lijstje maar eens voort te zetten en hieronder 10 bekentenissen op te schrijven.



1. Ik drink thee alleen uit grote mokken. Een halve liter of groter bedoel ik dan. Een klein bekertje thee doe je me echt geen plezier mee. Ik neem dan liever water.

2. In een restaurant kies ik vaak voor iets dat ik nog nooit of niet vaak gegeten heb. Ik weet dat veel mensen dat niet doen omdat ze bang zijn dat ze het dan niet lekker vinden en dat is dan zonde. Die gedachtegang snap ik, maar ik vind het erger om bijzondere smaken mis te lopen uit angst om teleurgesteld te worden.

3. Koekjes zijn mijn zwakke plek. Ik hou ontzettend van koekjes, bij voorkeur zelf gebakken. Als iemand op het werk trakteert op slagroomtaart zeg ik daar makkelijk nee tegen. Maar als er koekjes zijn, sta ik vooraan in de rij.

4. Ik word blij van de sushi van de Albert Heijn. Nee, het is geen Okura-kwaliteit. Maar als ik ineens vreselijk zin heb in sushi, is die van AH prima acceptabel. 



5. Ik ga door fases waarin ik één gerecht heel vaak eet, en dan ben ik er van de ene op de andere dag klaar mee. Denk bijvoorbeeld aan Griekse yoghurt met zelfgemaakte cruesli. Twee maanden lang at ik het twee keer per dag, en ineens was ik het zat en moest ik er ook niet meer aan denken.

6. Macarons worden nog eens mijn ondergang. Ik heb ze nu meerdere keren geprobeerd te maken en hoewel ze elke keer bijna goed zijn, zijn ze net niet perfect. En dat frustreert me mateloos, dus ik blijf het proberen. Tot ik erbij neer val.

7. Ik sorteer patat in paartjes van twee, op formaat en dikte. Ik heb er dan ook een gruwelijke hekel aan als iemand een patatje van mijn bord pakt en mijn systeem in de war gooit.

8. Ik word echt chagrijnig als ik niet lekker heb gegeten. Bijvoorbeeld als ik iets heb gekookt dat minder lekker was dan ik had gedacht, ben ik de rest van de avond niet te genieten.

9. Ik drink alleen warme dranken in de winter. Als het buiten boven de 15 graden is, wil ik ineens geen thee of koffie meer.

10. Ik snij rauwe kip met mes en vork. Als kind heb ik salmonellavergiftiging gehad en daar ben ik volgens mij zodanig door getraumatiseerd dat ik geen rauwe kip aan wil raken. Overigens eet ik kip met veel plezier.

Zo, dat waren ze. En nu tag ik jou! Wat zijn jouw food confessions?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...