1 augustus 2014

Stilstand is achteruitgang

Rijst. Foto van criminalatt/freedigitalphotos.net
Ken je dat gevoel? Dat je in een vriendschap, relatie of andere situatie zit die ooit, toen het begon, perfect bij je paste. Maar een aantal jaar later is alles anders. Jij bent veranderd, je omstandigheden zijn veranderd of je hebt gewoon behoefte aan iets nieuws.

Dat geldt voor mij met dit blog. Ik heb altijd behoefte gehad aan een deadline. Op een bepaalde dag iets moeten plaatsen was goed voor me omdat ik verder weinig te ‘moeten’ had. Inmiddels is mijn leven veranderd en moet ik zo veel dat ik het juist vervelend vind dat ik drie keer per week een nieuw recept moet plaatsen. Het bloggen werd van een hobby een verplichting.

Omdat dat me voor geen meter bevalt, ga ik het anders doen. Maak je geen zorgen: ik stop er nog lang niet mee. Maar ik ga mezelf niet meer opleggen dat ik elke week minstens drie recepten moet plaatsen. Ik ga bloggen als ik daar zin in heb. Dat kan betekenen dat je de ene week niets van me hoort en de week daarna vijf dagen achter elkaar. En hopelijk, omdat het geen heilig moeten meer is, kan ik dan ook meer focussen op kwaliteit in plaats van kwantiteit. 

Dit betekent ook dat ik waarschijnlijk niet vooruit ga bloggen voor mijn trouwdag en huwelijksreis. Vanaf 10 oktober is het dus even drie weken stil. Ik ga dan volop genieten van mijn mooiste dag en de huwelijksreis en daarna kom ik vast en zeker vol inspiratie weer terug.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...