1 april 2013

Gevulde cake met banaan en Nutella

Er gebeurt iets raars hier in huis. Waar ik eigenlijk gewend was dat de keuken mijn domein was, merk ik nu dat ik de oven steeds vaker niet kan gebruiken omdat er al iets in staat. Of dat er ineens geen roomboter meer is, terwijl ik net van plan was iets te bakken.

Gelukkig is dit simpel te verklaren: L. heeft de smaak van het bakken te pakken. Dus toen hij van de week ineens een avond vroeg thuis was van zijn werk, besloot hij ineens deze cake te gaan maken. Zijn argument? “De bananen moeten op.” Heel praktisch.

Het eindresultaat was een heerlijke cake met zachte banaan en de fijne smaak van Nutella. Een fijne traktatie zo op een doordeweekse dinsdag. 



Ingrediƫnten:
  • 200 gram zachte roomboter
  • 200 gram suiker
  • 200 gram bloem
  • 4 eieren
  • 1 tl vanille extract
  • 1 banaan in dunne plakjes
  • 4 eetlepels Nutella 

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 160 graden. 
  • Klop de boter met de suiker heel erg luchtig. Voeg hier stuk voor stuk de eieren aan toe en meng door. Meng tenslotte de vanille en de bloem door het beslag tot je een glad mengsel hebt. 
  • Verdeel de helft van het beslag over een ingevette en met bakpapier bekleedde bakvorm. Verdeel hierover de Nutella en de plakjes banaan. Doe hier de tweede helft van het beslag over. Laat 5 kwartier bakken in de voorverwarmde oven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...