3 april 2013

Appel met vanille-pindakaasdip

Dit idee kwam ik tegen op Pinterest. Een dipsaus voor bij je appel. Aan de ene kant vond ik het een beetje vreemd, want wat is er mis met een kale appel? Als het een lekker zoete, stevige appel is, heb je er toch niks bij nodig? Aan de andere kant werd ik toch nieuwsgierig, want het principe van een appel met dip heeft toch ook wel weer iets. Dus ging ik aan de slag.

Ik moet zeggen, een appel op deze manier geserveerd heeft echt iets weg van een traktatie. Het is romig, zoet en is niet eens heel erg ongezond. Ideaal dus, voor als je weer eens iets anders wilt. 



Ingrediƫnten:
  • 1 appel
  • 2 eetlepels volle kwark
  • ½ tl vanille extract
  • 1 el pindakaas
  • ¼ tl kaneel
  • Optioneel: poedersuiker

Bereiding:
  • Roer de kwark, vanille, pindakaas en kaneel tot een glad mengsel. Roer hier eventueel wat poedersuiker doorheen als je het zoeter wilt hebben. 
  • Verwijder het klokhuis uit de appel en snijd deze in 8 gelijke parten. Serveer met de dipsaus.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...