25 december 2012

Bietendip met feta

Dit recept kwam ik tegen op Girl-3000.com. Op het moment dat ik het zag, wist ik meteen dat ik het wilde maken. Ik ben gek op feta, vind bieten heerlijk en de felroze kleur is natuurlijk fantastisch. Deze dip werd dus onderdeel van het menu op kerstavond. In dit geval geserveerd met toast, maar ook heerlijk als dip bij groenten, chips of wat je dan ook wilt dippen.

Dit recept is te simpel voor woorden. Zo zie je maar weer dat je met goede basisingrediënten geen poespas nodig hebt.



Ingrediënten:
  • 2 grote gekookte rode bieten
  • 200 gram feta
  • 2 el Griekse yoghurt
  • Handvol fijngehakte peterselie
  • 2 teentjes knoflook

Bereiding:
  • Doe alle ingrediënten in de keukenmachine. Pureer tot een zo glad mogelijk mengsel. Laat een paar uur opstijven in de koelkast voor je het serveert. Bestrooi voor het serveren met wat peterselie en eventueel nog wat feta.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...