19 oktober 2012

Pasta met slanke gorgonzolasaus

We gaan nog even door met Weight Watchers recepten. Morgen gaan we weer verder met de gebruikelijke programmering.

Wat me opvalt aan de Weight Watchers recepten, is dat er veel gebruik gemaakt wordt van bewerkt voedsel. Dingen als 20+ kaas, light mayo en meer van die zaken waar ik eigenlijk niet van houd. Toch deed ik mee met Laura, want ik ben altijd wel in voor een experimentje.

Ook al zat er 15+ smeerkaas in de pastasaus, ik moet toegeven dat dit echt lekker was. Ondanks het feit dat je maar 40 gram droge pasta eet en er 90 gram gorgonzola in de saus zit, is het echt een vullende maaltijd waarin de gorgonzolasmaak goed naar voren komt. Heb je dus behoefte aan een slanke versie van pasta met gorgonzola? Dan is dit misschien wel jouw ding.



Voor 2 personen (11 PP per persoon)
Ingrediënten:
  • 80 gram volkorenpasta (wij gebruikten penne)
  • 250 gram cherrytomaatjes, gehalveerd
  • 300 gram peultjes, in stukjes gesneden
  • 90 gram gorgonzola, verkruimeld
  • 2 koffielepels olijfolie
  • 200 ml groentebouillon
  • 140 gram smeerkaas, 15+

Bereiding:
  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  • Bak de cherrytomaatjes en peultjes in de olijfolie tot de peultjes een beetje zachter worden. Giet hier de bouillon bij, samen met de gorgonzola en de smeerkaas. Laat dit een paar minuutjes pruttelen, tot de saus wat dikker wordt.
  • Roer de pasta door de saus en laat nog een minuutje pruttelen. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...