12 oktober 2012

Kleverige noodles met 'kip'

Bij de Jumbo waar R. en ik altijd boodschappen doen, liggen tegenwoordig vleesvervangers van de Vegetarische Slager. Na alle positieve verhalen, kon ik ze dan ook niet laten liggen. Zouden dit eindelijk de vleesvervangers zijn die niet naar karton smaken? Ik was sceptisch.

Ten onrechte, zo bleek. Alle positieve reviews van deze kipstukjes zijn meer dan terecht. Ik kan me voorstellen dat een niet al te kritische vleeseter het niet zal merken dat dit geen kip is. Een echte foodie zal het wel merken denk ik, maar ik kan best een aantal mensen opnoemen van wie ik vermoed dat ze het niet in de gaten zullen hebben. Misschien toch maar eens uitproberen.

Of je deze noodles nu eet met echte kip, of nepkip, lekker zijn ze sowieso. Helemaal zonder kip trouwens ook. En met een kwartiertje klaar. Sneller dan er pizza bezorgd kan worden, er nog gezonder ook. Enjoy!



Recept van Olive Magazine, voor 2 personen
Ingrediënten:
  • 100 gram eiermie
  • 200 gram ‘kip’, in reepjes
  • 2 tl maïzena, opgelost in koud water
  • 4 lente-uitjes, in schuine ringen
  • 100 gram sugar snaps, in dunne reepjes
  • 1 paprika, in reepjes
  • 2 el sojasaus
  • Sap van 1 citroen
  • 1 el honing
  • 2 eetlepels zoete chilisaus

Bereiding:
  • Kook de eiermie volgens de aanwijzing op de verpakking.
  • Bak de kip in een pan goudbruin en haal deze dan uit de pan. Doe de sojasaus, citroensap, honing en chilisaus in de pan. Laat dit goed doorwarmen. Voeg de maïzena toe om de saus in te dikken.
  • Doe de lente-uitjes, sugar snaps en paprika in de saus. Laat dit een paar minuten pruttelen, tot de groenten iets gegaard zijn, maar nog wel knapperig. Voeg dan de kip en de nog warme eiermie toe. Roer door, en serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...