22 maart 2017

Pasta met slanke paprika-kikkererwtensaus

Ik weet dat ik al behoorlijk wat pastarecepten op Blondie Kookt heb staan. Wat kan ik zeggen? Ik hou nu eenmaal heel erg van fijne pastagerechten.

Dit pastagerecht vind ik echter zo’n groot succes dat ik hem hoe dan ook online wilde zetten. Want niet alleen is deze pasta ontzettend smaakvol en romig, het recept is ook nog eens vetarm en vezelrijk. Perfect dus als je een gezonde, snelle maaltijd op tafel wil zetten die ook nog eens vreselijk lekker is.

De saus maken gaat het makkelijkst in een blender, maar met een staafmixer kan eventueel ook. De keukenmachine werkt ook, maar in mijn ervaring blijft de saus dan iets grover.

Ik koos ervoor om broccoli door mijn pasta te doen omdat ik dat nu eenmaal heel erg lekker vind. Maar voeg vooral de groenten toe die je zelf lekker vindt. 



Voor 2 personen:
  • 180 gram volkorenpasta naar keuze
  • 1 pot (650 gram) geroosterde paprika’s
  • 1 blik (400 gram) kikkererwten
  • 1 teentje knoflook
  • 1 theelepel Italiaanse kruiden
  • 1 theelepel worcestershire sauce (evt vegan)
  • Zout en peper naar smaak
  • Optioneel: Parmezaanse kaas of edelgist om te bestrooien
  • Optioneel: groene olijven naar smaak
Bereiding:
  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. 
  • Giet de paprika’s af maar bewaar het vocht. Doe in een blender. Giet ook de kikkererwten af en voeg die toe aan de paprika’s. Doe hier ook de knoflook, Italiaanse kruiden, worcester en zout en peper bij. Blend het geheel tot een gladde saus. Als de saus te dik blijft, giet dan wat van het paprikavocht erbij. 
  • Doe de saus in een pan en warm op tot deze goed heet is. Voeg de saus bij de afgegoten pasta en roer goed door. Maak eventueel af met kaas of edelgist en olijven. Zowel meteen als de volgende dag bij de lunch erg lekker.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...