8 maart 2017

Kookboek: Oh She Glows Elke Dag

Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik OhSheGlows.com online vond, maar het moet een jaar of 5 geleden zijn. Wat een prachtige recepten. Wat een mooie foto’s. Wat een sprankelende teksten. Ik was direct fan. In eerste instantie had ik zelfs niet in de gaten dat het een vegan blog was, ik was gewoon enthousiast over de recepten. En met mij meerderen, want in 2004 publiceerde Angela Liddon, de drijvende kracht achter Oh She Glows, haar eerste kookboek. 100 plantaardige recepten met foto’s voor ieder recept. Allemaal van haar eigen hand. Dat boek werd zo’n groot succes dat inmiddels Angela’s tweede boek in de winkels ligt: Oh She Glows Elke dag. 



Dit boek draait om snelle, simpele vegan gerechten die wel supersmaakvol en gezond zijn. Het boek is opgedeeld in handige categorieën als smoothies, ontbijt, salades, hoofdgerechten en nagerechten. Deze prettig voorspelbare categorieën zorgen ervoor dat je altijd weet waar je je recepten terug kan vinden. Dat past goed bij de snelle en simpele filosofie van dit boek. 



Het 333 pagina’s tellende boek staat vol met eenvoudige maar lekkere recepten die stuk voor stuk voorzien zijn van een prachtige, frisse foto. Bovendien deelt Angela informatie over wat zij altijd in de voorraadkast heeft, hoe het nu precies zit met de wat meer bijzondere ingrediënten waar je misschien nog nooit wat van gehoord hebt en ze geeft je wat handige basistechnieken mee. Bijvoorbeeld hoe je tofu het beste kan persen voor een nog knapperiger resultaat, hoe je zelf strooikaas kan maken van noten en hoe je slagroom kan maken van een blik kokosmelk. 



Bij ieder recept staat aangegeven of het onder andere sojavrij, glutenvrij of notenvrij is. Daarnaast staat de bereidingstijd en het aantal porties dat een recept oplevert aangegeven. Erg fijn, want daardoor weet je goed waar je aan begint en wat je ervan kan verwachten. 



Dit boek is kort gezegd fantastisch. Of je nu een fanatieke vegan bent of eens wil proberen iets minder vlees te eten: ik weet zeker dat je uit de voeten kan met dit boek. Er staan wel wat bijzondere ingrediënten in maar de ervaring leert dat je dat soort producten steeds vaker bij de gewone supermarkten ook kan vinden. Zo verkoopt Albert Heijn sinds kort edelgist, terwijl ik dat een halfjaar geleden nog bij de natuurvoedingswinkel moest halen. Ik kan dit boek dan ook absoluut aanraden. Mijn enige kritiekpunt is dat er nog veel meer recepten in hadden mogen staan.

Benieuwd geworden naar de recepten? De komende week deel ik een aantal van mijn favorieten met je!

Deze review bevat een artikel dat is opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om over dit product te schrijven. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...