21 september 2016

Eenvoudige DIY kokostruffels

Ik zag dat Albert Heijn ineens gecondenseerde kokosmelk verkocht. Meteen wist ik wat ik ermee ging maken: kokostruffels. Het principe van truffelvulling maken met gecondenseerde melk is niks nieuws, alleen door gecondenseerde kokosmelk te gebruiken, zou de smaak ineens heel anders worden. Ik zag het helemaal zitten.

Gelukkig werkte het in de praktijk net zoals ik in mijn hoofd bedacht had. De truffels zijn heerlijk, bestaan uit 4 ingrediƫnten, zijn zo gemaakt en zijn een echte traktatie. En als je een vegan chocolade gebruikt (zoals bijvoorbeeld de pure Delicata chocolade van AH), dan heb je zomaar ineens vegan truffels. Ik zeg: score!

Oh, en mocht je geen gecondenseerde kokosmelk kunnen vinden, dan werkt gewone gecondenseerde melk ook. Daar zit alleen wel iets meer van in een blikje, dus dat moet je dan even goed afwegen. Gewone kokosmelk werkt hier trouwens niet voor, dat is te dun. Daar zou je ook wel truffels van kunnen maken denk ik, maar dan moet je veel minder melk gebruiken. Hoe dan ook, we dwalen af. 



Voor ongeveer 18-24 truffels
  • IngrediĆ«nten: 
  • 320 gram gezoete, gecondenseerde kokosmelk (1 blik)
  • 200 gram pure chocolade, in stukjes
  • Snufje zeezout
  • 40 gram kokosrasp

Bereiding:
  • Doe de kokosmelk samen met de chocolade en het zout in een pannetje en laat op laag mogelijk vuur smelten terwijl je constant roert. Giet het mengsel in een met huishuidfolie bekleedde ovenschaal, het formaat maakt niet uit. Dek het mengsel af en laat minstens 8 uur opstijven in de koelkast. 
  • Snijd de plak in 18-24 gelijk stukjes en rol deze stukjes tussen je handen tot balletjes. Rol de balletjes door de geraspte kokos. In de koelkast ongeveer een week houdbaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...