26 september 2016

Simpele aardappel en bonencurry uit The Happy Pear

Ik was in augustus jarig en mensen die mij goed kennen, zoals Laura, die weten dat je mij altijd blij kan maken met een kookboek. Dus toen ik van haar het kookboek The Happy Pear van David en Stephen Flynn kreeg, was ik erg gelukkig. Dit kookboek focust zich vooral op vegetarische en vegan gerechten, met zo af en toe iets met kaas of ei. De mooie foto’s zetten de recepten kracht bij en maken het tot een inspirerend boek.

Eén van de eerste recepten die mijn aandacht trok, was de aardappel en bonencurry. Gezond, niet moeilijk en perfect om eens wat vaker aardappel mee te eten want dat eet ik eigenlijk te weinig.

Dit gerecht bleek in het echt net zo lekker als het recept me deed vermoeden. Heerlijk comfort food voor het, hopelijk, koudere weer dat we gaan krijgen. 



Aangepast van The Happy Pear
Ingrediënten:
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 ui, gesnipperd
  • 3 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 2 cm gember, geschild en heel fijn gesneden of geraspt
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 3 grote aardappels, in dikke frieten gesneden (met of zonder schil)
  • 1 tl gemalen kurkuma
  • 1 eetlepel kerriepoeder
  • 2 blikken a 400 gram kidneybonen (of andere bonen), afgegoten en omgespoeld
  • Verse koriander naar smaak
Bereiding:
  • Fruit de ui, knoflook en gember in de olijfolie in een grote braadpan tot de uien glazig zijn. Voeg dan de tomatenblokjes, kurkuma en kerriepoeder toe. Laat 3 minuten pruttelen. 
  • Voeg de bonen, aardappel en ongeveer 300 ml kokend water toe zodat alles net onder staat. Breng aan de kook en laat vervolgens zachtjes pruttelen tot de aardappels gaar zijn. Dit zal zo’n 30-40 minuten duren. Breng op smaak met zout en peper. 
  • Serveer met wat verse koriander. Ook de volgende dag heel erg lekker.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...