27 november 2015

Geproefd! door Maartje: Honig soep creatie

Zoals jullie weten heb ik een hekel aan koken met pakjes en zakjes. Ik vind het over het algemeen niet lekker, wil geen overbewerkt eten in mijn lijf stoppen en ik vind het gewoon niet leuk. Ik realiseer me echter ook dat ik alle tijd heb om te koken. In tegenstelling tot mijn beste vriendin Maartje. Ze heeft een dochter van ruim 8 maanden en mede daardoor een erg druk leven. Zij kookt regelmatig met pakjes en daar heeft ze een mening over die ze vanaf nu zo af en toe op Blondie Kookt zal delen. Gewoon omdat het kan en omdat ik me realiseer dat er mensen zijn die er, in tegenstelling tot ik zelf, wel graag gebruik van maken. Vandaag heeft Maartje het over blobbige soep. 



‘Ik kook niet met pakjes en zakjes.’ Ik zou willen dat dit statement uit mijn mond kwam. Maar als nieuwbakken mama met een (bijna) fulltime baan ben ik al blij als er überhaupt eten op tafel komt. Aangezien het hier rond etenstijd altijd spitsuur is, moet alles snel. Maar wel lekker en het liefst (een beetje) gezond.

Honig komt daarom met iets nieuws: Honig soep creatie, een basis voor verse soep met natuurlijke ingrediënten. Honig zegt daarbij zelf dat deze basis voor soep een innovatie is. Het is een product met een ‘clean label’, een product gemaakt met natuurlijke ingrediënten en zonder smaakversterkers. Ook is het zoutgehalte verlaagd.

Klinkt mooi, maar hoe werkt het? En vooral: hoe smaakt het? Aan de slag!



Honig levert 3 leuke recepten op de verpakking maar ik maak een (vegetarisch) soepje met restjes uit de koelkast.

Ingrediënten:
  • 1 grote ui gesnipperd
  • 1 teen knoflook
  • gember geraspt (naar smaak)
  • 200 gr. cherrytomaatjes, gehalveerd
  • 1 el. ketjap manis
  • 1 tl. sambal
  • 30 gram noodles (somen)
  • 1 liter (lauw)warm water
  • 4 el. Honig basis voor tomatensoep
  • peper en zout naar smaak
  • verse kruiden als garnering

Stap 1: Doe wat olijfolie in de pan en bak de verse ingrediënten. Eerst de ui, gevolgd door de knoflook, gember, sambal en ketjap, daarna volgend de tomaatjes.
Stap 2: Voeg 1 liter (lauw)warm water toe en de 4 el. basis voor soep. Roer dit even met een garde tegen klontjes.
Stap 3: Breng de soep aan de kook, voeg na 5 minuten de noodles toe en laat daarna nog 5 min. zachtjes doorkoken
Stap 4: Voeg peper en zout toe naar smaak en garneer eventueel met wat verse kruiden.
Stap 5: Aan tafel!

Goed de soep is snel, (een beetje) gezond maar is hij ook lekker?

De mix zelf doet mij denken aan cup-a-soup. Je weet wel, die instantsoep die je aanlengt met heet water. Het ruikt en smaakt ook een beetje zo. De mix lost goed op en bindt goed. De basis op zich vind ik ietwat zout en redelijk smakeloos. De verse ingrediënten die je toevoegt, maken echt je soep. Na afkoelen wordt je soep dik en blobbig en ik vond hem na een 2e keer opwarmen niet zo lekker meer. Jammer, want er blijf bij ons altijd soep over. Ik geef daarom absoluut de voorkeur aan ‘verse’ tomatensoep gemaakt van echt tomatensap.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...