13 april 2015

Rustieke spaghetti

In De Zilveren Lepel Pasta staan fantastische recepten. Dat heb ik al eens eerder verteld. Het grootste gedeelte van de gerechten uit dit boek mag je me zo voorzetten en ik weet zeker dat ik ze allemaal heerlijk vind. Het recept dat ik hieronder neerzet, was er echter niet zo één.

Op het eerste gezicht leek me dit geen lekker gerecht. Witte bonen en mosterd leken me geen goede combi met spaghetti, zeker niet met die rauwe reepjes paprika bovenop. En zoals altijd als ik denk dat iets me niet lekker lijkt, besloot ik het te maken. Om ook dit keer weer tot de conclusie te komen dat dit recept juist hartstikke lekker is. Het is even wennen aan de textuur van de bonen met de pasta, maar ik vind dit gerecht een heerlijk stevige maaltijd die toch niet te zwaar is. Wat mij betreft een groot succes. Bovendien is het zo klaar, dus perfect voor een doordeweekse avond. 



Voor 4 personen
Ingrediënten:
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 2 eetlepels pittige mosterd
  • 2 eetlepels gehakte peterselie
  • 1 blik tonijn, uitgelekt
  • 1 kleine (rode) ui, fijngehakt
  • 100 gram borlottibonen, uitgelekt (evt uit blik)
  • 1 teen knoflook, zeer fijngehakt
  • 350 gram spaghetti
  • 1 paprika, in reepjes
  • Zout en peper
Bereiding:
  • Klop de olie, mosterd en peterselie in een kom en voeg zout en peper toe. 
  • Doe de tonijn, ui, bonen en knoflook in een schaal. Kook de spaghetti in veel kokend water met zout beetgaar. Laat uitlekken en voeg toe aan het tonijnmengsel. Overgiet met de mosterdsaus, meng door elkaar en maak af met de reepjes paprika. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...