15 april 2015

De ultieme groene courgettisalade met avocado-dilledressing

Deze salade komt volledig voort uit restjes. Ik had nog wat gekookte sperziebonen over, een halve avocado en een halve courgette. Allemaal prachtingrediënten waar ik eigenlijk geen plannen meer mee had.

Uiteindelijk besloot ik de courgette door de spiraalsnijder heen te halen, waardoor ik ineens spaghetti van courgette (ook wel courgetti genoemd) had. Gecombineerd met de sperziebonen en een handje verse spinazie had ik een prima basis voor een salade. De avocado werd uiteindelijk een heerlijke dikke dressing met dille. Zo zie je maar weer dat je met restjes een heerlijk nieuw gerecht op tafel kan zetten. Ik doe het eigenlijk te weinig, maar dit motiveert me om vaker zo naar mijn ingrediënten te kijken. 



Voor 2 personen
Ingrediënten:
  • ½ courgette, tot spaghetti gesneden. In dunne reepjes kan ook. 
  • Handvol verse spinazie
  • 100 gram gekookte en afgekoelde sperziebonen
  • ½ komkommer, in halve maandjes gesneden
  • ½ avocado
  • 1 eetlepel appelciderazijn
  • 50 gram feta, of meer als je dat lekker vindt
  • 2 tl fijngesneden dille
Bereiding:
  • Verdeel de spinazie over twee borden. Leg hier de courgette, sperziebonen en komkommer op. 
  • Pureer met een vork de avocado, appelciderazijn en de meeste dille tot een dikke dressing. Als je hem te dik vindt, kan je de dressing aanmaken met wat olijfolie of nog gladder maken in de staafmixer maar ik vond dit juist wel lekker. 
  • Verkruimel de feta over de borden met groenten. Schep er dan wat van de dressing op. Bestrooi met het restant van de dille. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...