16 oktober 2013

Supergezonde dadelrepen met hazelnoot en kokos

Regelmatig loop ik tegen het volgende dilemma aan: hoewel ik houd van gezond eten, heb ik soms behoefte aan iets makkelijks dat ik mee kan nemen en dat ik niet met mes en vork op hoef te eten. Natuurlijk, een appel is een optie. Maar dat vult niet altijd voldoende. Iets waar ik dan al snel aan denk, is een mueslireep. De supermarktexemplaren bestaan bijna alleen maar uit suiker en E-nummers, dus die gaan sowieso niet in mijn tas. En zelf maken vind ik weer teveel gedoe met ovens en zo.

Gelukkig zijn er deze repen. Met een keukenmachine in een mum van tijd gemaakt, ze hoeven alleen even op te stijven in de koelkast en ze zijn vullend, gezond en geven energie voor 10. Missie geslaagd, al zeg ik het zelf. 



Ingrediƫnten:
  • 20 pitloze dadels
  • 50 gram hazelnoten
  • 2 eetlepels geraspte kokos
  • Optioneel: Water

Bereiding:
  • Hak de hazelnoten fijn in de keukenmachine. Haal ze er uit en doe de dadels er in. Laat de machine draaien tot je een plakkerige dadelmassa hebt. 
  • Voeg de hazelnoten en kokos toe aan de dadels, en laat draaien tot je een massa hebt die een bal vormt. Het kan zijn dat je een paar druppels water toe moet voegen om het goed plakkerig te krijgen. 
  • Bekleed een bakvorm met vershoudfolie en stort het mengsel hierin. Stevig aandrukken en bekleden met vershoudfolie. Na een uurtje in de koelkast kan je ze in acht repen snijden. Ze zijn het beste te bewaren in de koelkast, maar ze kunnen zonder problemen een dagje mee in je tas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...