8 oktober 2013

Review: Original spices van Jonnie Boer

Hoewel ik het gemak van kant-en-klare kruidenmixen goed begrijp, ben ik er altijd een beetje huiverig voor. De kritische etiketlezer zal het al lang weten: menig kruidenmengsel bestaat vooral uit zout en smaakversterkers, en wat groene spikkels voor het oog. Goed, misschien is dat wat gechargeerd. Maar feit blijft dat veel kruidenmixen toevoegingen bevatten die wat mij betreft niet nodig zijn.

Gelukkig is daar Jonnie Boer. Deze Nederlandse sterrenchef is niet te beroerd om eens even te laten merken hoe het ook kan. Kruidenmixen met alleen heerlijke kruiden en specerijen en alleen als het nodig is een beetje zout. Met de nadruk op beetje.



De kwaliteit van de mengsels is super. Zelfs met de dubbele deksel op het metalen potje, komt de geur van de ras el hanout je tegemoet. De za’atar is fantastisch met wat olijfolie en een stukje platbrood. En de baharat maakt van ieder vleesgerecht een Arabisch feestje.

Wat ik ook zo leuk vind aan deze mengsels is dat ze eens wat anders zijn dan anders. Hoogstaande kwaliteit, geen rotzooi en makkelijk te verkrijgen. Bij de Jumbo supermarkt bijvoorbeeld, of anders online. Ik ben fan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...