18 september 2013

Kersjeswodka

Ik hou van snoep. Het is misschien niet heel erg culinair verantwoord, maar het is wel zo. Van die mierzoete, doorzichtige gummisnoepjes van Haribo. Die kikkertjes bijvoorbeeld. Of colaflesje. Gummiberen. Nou ja, je snapt het.

Nu zag ik onlangs ergens een recept voor gummiberenwodka. Simpelweg door een handvol gummiberen op te laten lossen in een fles wodka. Superidee! Dat leek mij ook wel wat, maar dan met mijn favoriete snoepjes: kersjes. Het resultaat was een fijn drankje waar ik veel te snel dronken van word. Zoet, snoepig en prachtig oranjerood. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. 



Ingrediënten
  • 250 ml wodka
  • 75 gram snoepjes naar keuze
Bereiding:
  • Snijd of knip de snoepjes in kleinere stukken. Doe dit bij de wodka. Laat ongeveer een week buiten de koelkast staan, waarbij je zo af en toe even roert of schudt. De wodka is klaar als alle snoepjes zijn opgelost.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...