23 september 2013

Nasi met corned beef

Mijn ex-schoonmoeder is een goede kok. Ik heb dan ook behoorlijk wat van haar opgestoken over de Indonesische keuken. Nu geloof ik niet dat dit recept echt Indonesisch genoemd kan worden, maar ik heb het wel van haar geleerd. Dus vind ik het gewoon Indonesisch.

Dit recept werd in de familie trouwens kattennasi genoemd. Omdat de corned beef uit blik net kattenvoer leek. Wellicht een toepasselijke naam, maar niet representatief voor de smaak. Deze nasi is fantastisch comfortfood en gewoon erg lekker. Ideaal ook als je aan het einde van je geld nog een stuk maand over hebt. 



Ingrediënten
  • 200 gram gekookte rijst, liefst van een dag oud, in ieder geval koud
  • 1 blik corned beef
  • 1 el olijfolie
  • 1 ui, gesnipperd
  • 100 gram diepvrieserwtjes
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 rood pepertje, fijngehakt
  • 3-4 eetlepels ketjap manis of ketjap medja
Bereiding
  • Snijd de corned beef in kleine blokjes. Verwarm de olie in een wok en bak hierin de ui, knoflook en peper.
  • Voeg dan de rijst, erwtjes en corned beef toe. Wok dit op hoog vuur. Voeg dan de ketjap toe en roer dit er goed doorheen. Serveer meteen, bijvoorbeeld met een gebakken ei en wat zoetzure komkommer of atjar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...