10 juni 2013

Review: Streekmolenkrat

Er zijn al veel verschillende aanbieders van kratten met verse, vaak biologische producten die aan huis worden geleverd. Ik had het zelf nog nooit geprobeerd dus toen Streekmolen vroeg of ik hun krat eens wilde proberen, hoefde ik daar niet lang over na te denken.

De krat
De Streekmolenkrat is een krat met lokale, eerlijke producten die direct bij de boer vandaan, in jouw keuken terecht komen. Wat ik leuk vind aan deze krat is dat er, naast groenten en fruit, ook dingen zoals vlees, eieren, brood en zuivel in de krat zitten. Maar ook een lekkere sap, dressing of jam kan toegevoegd worden aan je krat. En altijd van lokale leveranciers. 



De inhoud
De inhoud van de krat is natuurlijk elke week anders, maar ik kan wel vertellen wat er in mijn krat zat.
  • Biefstukpuntjes van RijnRund of Lindenhoff 
  • Frambozen 
  • Shanghai paksoi 
  • Komkommer 
  • Spitskool 
  • Trostomaat 
  • Postelein 
  • Ui 
  • Frieslander aardappelen 
  • Vanille boerenyoghurt van Henno Hak 
  • Eieren van Jan meijer 
  • Karnemelk van Veldhuijzen

Ben je vegetariër? Geen nood, er is ook een vegetarische variant van de krat. In dat geval krijg je een fijne vleesvervanger. Deze week zou dat de vegetarische gehaktbal van de Vegetarische Slager geweest zijn.

Mijn ervaringen
De ingrediënten van de krat waren fantastisch. De frambozen heerlijk zoet, de eieren kakelvers en de biefstuk mooi mals. Wat ik ook super vond was dat de bezorger vroeg of ik precies wist wat alles was. En als ik nu geen inspiratie zou hebben gehad met de ingrediënten, had ik recepten kunnen vinden op de website van de Streekmolen.

Het enige nadeel dat ik kon ontdekken, was dat niet van tevoren werd aangegeven hoe veel ik ergens van zou ontvangen. Je krijgt van Streekmolen een dag of twee van tevoren een e-mail met de inhoud van de krat. Superhandig, want daar kan je mooi je boodschappenlijstje op afstemmen. Dan is het alleen wel handig om te weten of je genoeg frambozen gaat krijgen voor de taart die je wilt gaan maken. 



Conclusie
Ik ben fan van de Streekmolen. Kwalitatief fantastische ingrediënten, goede recepten en vooral: een fijne prijs. Vergeleken met de concurrentie is Streekmolen zeker één van de voordeligere opties. Bovendien vind ik het een fijn idee dat alle producten van lokale leveranciers komen en dat ik op de website kan lezen welke leveranciers dat dan zijn. Dan kan ik zelf tenminste nog eens zo’n heerlijk brood kopen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...