21 juni 2013

Amerikaanse coleslaw

In de Streekmolenkrat zat onder andere een flinke spitskool. In eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik ermee wilde, tot ik aan coleslaw moest denken. We zouden die avond gaan barbecueën en ik vond de coleslaw een prima bijgerecht.Gelukkig had ik alle ingrediënten ervoor in huis.

Deze slaw is heerlijk romig maar toch fris. Bovendien is het weer eens wat anders dan de standaard salade. 



Ingrediënten:
  • 1 flinke spitskool, in superfijne reepjes
  • 1 flinke winterpeen, in superfijne reepjes
  • 125 ml mayonaise
  • 2 flinke eetlepels poedersuiker
  • 60 ml melk
  • 60 ml karnemelk
  • 2,5 el citroensap
  • 2 el ciderazijn
  • 2 lente-uitjes, in fijne ringen

Bereiding:
  • Doe de kool en peen in een grote kom. Meng de mayonaise, poedersuiker, melk, karnemelk, citroensap, azijn, lente-uitjes en wat zout en peper door elkaar. 
  • Doe de dressing bij de groenten en meng goed door elkaar. Laat minstens een uurtje afgedekt in de koelkast staan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...