22 november 2017

Snelle citroen-maanzaadcake

Toen ik 18 werd, ging ik met mijn tante naar Londen. Ik weet nog goed dat we daar net aangekomen waren en nog niet in konden checken bij het hotel. Dus besloten we een kop koffie te gaan drinken bij een koffiezaakje in de straat. Daar verkochten ze ook muffins, dus nam ik een citroenmuffin met maanzaad. En tot op de dag van vandaag is dat de lekkerste muffin die ik ooit op heb. Misschien had dat te maken met het feit dat dat het eerste was wat ik at in de stad waar ik al mijn hele leven van droomde, maar die smaak heeft me nooit losgelaten.

En nu, 12 jaar later, vond ik het tijd om zelf eens met de combi citroen en maanzaad aan de slag te gaan. Deze cake is heerlijk. Luchtig, zacht, zoet en knapperig door de maanzaadjes. Ik ben blij dat ik deze cake heb gemaakt want ik zat gelijk weer met mijn hoofd in Londen. Des te leuker dat dat ik daar binnenkort weer echt naartoe ga. Dus als je nog vegan tips hebt voor zaakjes die ik in Londen moet bezoeken, let me know!



Recept van veganchallenge.nl
Ingrediënten:
Voor de cake
  • 1 citroen
  • 250 gram bloem
  • 20 gram maizena
  • 16 gram bakpoeder
  • 150 gram suiker
  • 1/2 theelepel zout
  • 1 eetlepel maanzaad
  • 100 milliliter zonnebloemolie
  • 200 milliliter plataardige melk
  • 1 theelepel vanille extract
Voor het glazuur:
  • 75 gram poedersuiker
  • 1,5 eetlepels plantaardige melk
  • 1 theelepel vanille extract

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 ℃ en vet een kleine cakevorm in en bekleed met bakpapier.
Rasp en pers de citroen in een maatbeker, je hebt zo’n 50 ml nodig voor de cake. Meng de bloem, maïzena, bakpoeder, suiker, zout en maanzaad in een grote kom.
Voeg de olie, plantaardige melk en vanille toe aan het citroensap en -rasp.
Mix de droge en vloeibare ingrediënten goed door elkaar. Giet het beslag in de cakevorm en bak het zo’n 35 - 45 minuten.
Meng de ingrediënten voor het glazuur door elkaar en giet het over de cake wanneer deze is afgekoeld.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...